Pasukan Terengganu FC berjaya mengekalkan momentum dihalaman sendiri dan memperoleh kemenangan yang bergaya

Perlawanan LigaSuper 2023 yang akan menemukan pasukan Terengganu FC dan TRW Kelantan FC pada malam ini boleh dikatakan sebagai satu pertembungan yang klasik apabila Ketua Jurulatih Tomislav Steinbruckner menyatakan hasrat bagi mengekalkan momentum untuk tiga mata dihalaman sendiri yang masih kebal dengan rekod tanpa sebarang kekalahan pada tahun ini. Walaupun pemain pertahanan Sardor Kulmatoz tidak dapat bersama pasukan pada malam ini akibat mempunyai 3 kad kuning bagi aksi perlawanan menentang Kelantan United FC sebelum ini.

Sepak mula menunjukkan pasukan pelawat lebih aggressive bagi mencari peluang awal namum dihalang oleh penjaga gol, Suhaimi Husin. Seterusnya peluang terhidang buat pasukan tuan rumah menjadi apabila hantaran Syafik Ismail mudah untuk Jordan mintah mendapatkan gol pertama pada minit ke-15. Pasukan tuan rumah cuba mendominasikan perlawanan dengan tersusun bagi mencari peluang keselesaan dan berhasil apabila jaringan Adisak Kraison mudah pada minit ke 20. Pasukan TRW Kelantan FC cuba bangkit bagi mencari jaringan untuk separuh masa pertama namum gagal dan tamat separuh masa pertama dengan jaringan Terengganu FC ( 2 ) ( 0 ) TRW Kelantan FC.

Memasukki separuh masa kedua pasukan tuan rumah lebih selesa dengan mempunyai dua jaringan dan cuba mengorak langkah bagi mencari jaringan seterusnya. Pasukan Terengganu FC membuat satu pertukaran dengan membawa masuk Faiz Nasir dan mengeluarkan Syafik Ismail. Seterusnya pasukan Terengganu FC terus selesa dengan jaringan ketiga apabila penyerang Ivan Mamut dikasari didalam kotak penalti dan sekaligus menjadikan beliau membuka akaun jaringan yang pertama buat pasukan Terengganu FC. 3 minit masa tambahan yang diberikan oleh pengadil perlawanan memberi peluang baik buat pasukan Terengganu FC untuk menambah jaringan apabila mudah penyerang Ivan Mamut untuk menjaringkan gol keempat pasukan tuan rumah. Namum pasukan tuan rumah lebih bergaya apabila Hakim Abdullah menambah jaringan kelima dengan jaringan satu sama satu berhasil dan tamat perlawanan dengan Terengganu FC ( 5 ) ( 0 ) TRW Kelantan FC.

Comments (2)

  1. FloydSlino

    buying prescription drugs in mexico: Mexican Pharmacy Online – purple pharmacy mexico price list

  2. Williamfew

    reputable indian pharmacies http://indiaph24.store/# best india pharmacy
    indian pharmacy online

Leave a Reply