Ulasan Perlawanan: Terengganu FC vs Penang FC

Liga Super Malaysia 2022 di antara pasukan Terengganu FC menentang Penang FC semestinya yang berlangsung di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, dimana menunjukkan pasukan Terengganu FC lebih menguasai permainan untuk mendapatkan gol awal perlawanan. Dua percubaan yang dilakukan oleh pemain Terengganu FC bagi mendapatkan gol pada minit ke-7 dan minit ke-9 namum tersasar.

Namum peluang terhidang buat pasukan Terengganu FC pada minit ke -36 apabila hantaran Petrus Shitembi kepada Faisal Halim menjadi dan menjaringkan gol pertama. Seterusnya 2 minit masa tambahan diberi oleh pengadil perlawanan memberi ruang kepada pasukan Terengganu FC untuk menambahkan jaringan kedua apabila sekali lagi Petrus Shitembi membuat hantaran kepada Kipre Tcheche berjaya menanduk masuk dengan jaringan 2-0 untuk separuh masa pertama.

Memasukki separuh masa kedua pasukan Penang FC membuat satu pertukaran bagi memperkemaskan bahagian pertahanan dengan membawa masuk Abdul Azim dan mengeluarkan Mangaron Rontini.

Pada minit ke-68 pasukan Terengganu membuat dua pertukaran dengan membawa masuk Faiz Nasir dan Hakimi Abdullah sekaligus mengeluarkan Manuel Ott dan Nik Syarif.

Seterusnya 4 minit masa tambahan diberi oleh pengadil perlawanan terus memberi ruang kepada pasukan Terengganu FC untuk menjaringan gol apabila sekali lagi hantaran Petrus Shitembi berjaya memberi ruang kepada Kipre Tcheche untuk menjaringkan gol kedua dan jaringan 3-0 untuk kemenangan buat pasukan Terengganu FC.

Leave a Reply